رسول مرادی

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی

سید شهاب الدین حسینی تنکابنی، درسال۱۳۵۲ در تهران متولد شد. تحصیلات دانشگاهی او دررشته روانشناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت.او اولین فرزند خانواده‌اش است و یک برادر و دو خواهر دارد. سال ۱۳۷۴ با همسرش ازدواج کرد ودر سال ۱۳۸۲ پسرش، محمدامین متولد شد.

کارخود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی رادیو آغاز کرد، سپس در برنامه‌ای به نام "اکسیژن" درتلویزیون ظاهرشد. در چند برنامه دیگر هم مانند بر پا بر پا، به رنگ صبح، سایه روشن و... به عنوان مجری حضورداشت، با سریال خانواده پس از باران پا به عرصه بازیگری گذاشت.

شهاب حسيني از جمله از بازيگران موفق سينماو تلويزيون ايران است.كه ابتدا با گويندگي در راديو كار خود را آغاز كرد كم كم به مجري تلويزيون رسيد آنقدر قدرت بيان او بالا بود كه از سال 1377 تا 1378 به كار مجري گري مشغول بود در سال 79 چهره محبوب مردم در سريال موفق پس از باران حضور پيداكرد.شروع خوبي بود براي وارد شدن به دنياي بازيگري اعتماد خوب امير قويدل به شهاب حسيني باعث شد تا او فرصت خودنمايي هم در سينما داشته باشد حضور موفقي داشت در كنار ميتراحجار، پس از رخساره پيشنهاد هاي تلويزيوني را رد نكرد او در سال 80 در دوسريال همسفر و پليس جوان كه نقش اول اين سريال داشت بازي كرد وخيلي راحت داشت از مجري گري كنار مي رفت.

او سالهای بعد هم به کار بازیگری و هم اجرا پرداخت. وی بخاطر بازی در فیلمهای سینمایی واکنش پنجم و شمعی در باد مورد توجه قرار گرفت، درسال ۸۶ برای فیلم محیا از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، و در سال ۸۷ در همین جشنواره برای فیلم سوپراستار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. همچنین وی به خاطر فیلمهای پرسه در مه و درباره الی بازیگر مرد برگزیده چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران نیز بود.

حسینی به همراه چندی از دوستانش و همچنین برادرش سید مهدی حسینی، گروه موسیقی هفت را تاسیس کردند. تا کنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده است که شهاب حسینی در آلبوم یک و دو به دکلمه پرداخته و درآلبوم سه و چها رخوانندگی کرده است.

او اولین فرزند خانواده‌اش است و یک برادر و دو خواهر دارد. سال ۱۳۷۴ با همسرش ازدواج کرد ودر سال ۱۳۸۲ پسرش، محمدامین متولد شد.

 

 

سخنرانی شهاب حسینی در برابر رهبر انقلاب:

روز ۱۲ تیر ۱۳۸۹ در جلسه دیدار برخی بازیگران و سازندگان سریال‌های تلویزیون صدا و سیمای ایران با رهبری جمهوری اسلامی ایران، یکی از سخن‌رانان جلسه بود.

شهاب حسینی در دیدار هنرمندان رسانه ملی با رهبر انقلاب، با اشاره به روزهای پایانی فیلمبرداری سریال شوق پرواز و پرداختن به زندگی سرلشكر شهید خلبان عباس بابایی در این سریال گفت: باید با پرداخت زیبا و هنرمندانه شخصیت بزرگان و نخبگان اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی، دینی و ورزشی، نسل جوان كنونی را در درك هویت ملی خود كمك كرد.


شهاب حسینی گفت: هنرمندان، سربازان عرصه فرهنگ هستند و باید همچون «رزمندگان شجاع، مبتكر و مصمم دفاع مقدس»، به وظیفه سنگین خود در عرصه فرهنگ عمل كنند.

 

مجموعه آثار:

 
رخساره (امیر قویدل، 1379)

آدمکها (علی قوی تن، 1381)

واکنش پنجم (تهمینه میلانی، 1381)

این زن حرف نمی زند (احمد امینی، 1381)

زهر عسل (ابراهیم شیبانی، 1381)

شمعی در باد (پوران درخشنده، 1382)

الهه زیگوران (رحمان رضایی، 1382)

رستگاری در هشت و بیست دقیقه (سیروس الوند، 1383)

گرداب (حسن هدایت، 1383)

قتل آن لاین (مسعود آب پرور، 1384)

پیشنهاد پنجاه میلیونی (مهدی صباغزاده، 1384)

بچه های ابدی (پوران درخشنده، 1385)

غیرمنتظره (محمدهادی کریمی، 1386)

پرچم هاي قلعه كاوه (محمد نوري زاد، 1386)

 
محيا (اكبر خواجويي، 1386)

تنهایی (احمد ظریف‌رفتار، 1386)

ناشناس (احمد ظریف‌رفتار، 1386)

دل شکسته (علی روئین تن، 1386)

نیلوفر (سابین ژمایل، 1386)

درباره الی (اصغر فرهادی، 1387)

سوپر استار (تهمینه میلانی، 1387)

ساکن طبقه وسط (محمدهادی کریمی، 1388)

پرسه در مه (بهرام توکلی، 1388)

حوالی اتوبان (سیاوش اسعدی، 1388)

آناهیتا (عزیزالله حمیدنژاد، 1388)

 
آفریقا (هومن سیدی، 1389)

جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی، 1389)

خانهٔ پدری (کیانوش عیاری، 1389)

برف روی شیروانی داغ (محمدهادی کریمی، 1389)

سوت پایان (روایت) (نیکی کریمی، 1389)

 

 

مجموعه و برنامه های تلویزیونی:

 
اکسیژن (سری اول، مجری، 1377)

رنگ صبح (مجری، 1378)

برپا - برپا (مجری، 1378)

با شما (مجری، 1378)

آفتابگردان (مجری، 1378)

اکسیژن (سری دوم، مجری، 1378)

ویژه برنامه عید فطر (مجری، 1379)

پس از باران (مجموعه، سعید سلطانی، 1379)

همسفر (مجموعه تلویزیونی، در دو اپیزود، 1380)

پلیس جوان (مجموعه، سروس مقدم، 1380)

تب سرد (مجموعه، علیرضا افخمی، 1382)

تب سرد (علیرضا افخمی، ۱۳۸۲)

مدار صفر درجه (حسن فتحی، ۱۳۸۵)

رقص پرواز (احمد مرادپور، ۱۳۸۵)

 

گزارشگر (تلویزیون، ایاز سایالوف_ محصول جمهوری آذربایجان، 1387)

شوق پرواز (یدالله صمدی، ۱۳۸۸)

سرزمین کهن (کمال تبریزی، ۱۳۸۹)

 

 

افتخارات:
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مكمل مرد از هفتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم واکنش پنجم(1382)

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مكمل مرداز بیست و دومين جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شمعی در باد(1382)

کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مكمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شمعی در باد(1383)

کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مكمل مرد از بیست و سومين جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم رستگاری در هشت و بیست دقیقه(1383)

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم محیا (۱۳۸۶)

تقدیر شده به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و هفتمين جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم درباره الی(1387)

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سوپر استار (۱۳۸۷)

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از نخستين جشنواره فيلم هاي تلويزيوني برای بازی در فیلم تنهایی(1388)

تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهاردهمین جشن بزرگ سینمای ایران برای فیلم‌های پرسه در مه و درباره الی (۱۳۸۹)

تنديس بهترين بازيگر نقش اول مرد از نگاه منتقدان در چهارمين شب منتقدان كشور براي فيلم پرسه در مه(1389)

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مكمل مرد در بیست و نهمين جشنواره فیلم فجر برای فیلم جدايي نادر از سيمين (1389)



           

در معنای عامیانه،ایدئولوژی را عبارت از مجموعه عقاید و باورهای یک فرد و یا دستورالعمل ها و احکام اجرایی مبتنی بر جهان بینی او می دانند،اما ویژگیهای دیگر ایدئولوژی را به قرار زیر می توان خلاصه نمود :

الف_با توجه به این مسئله که ایدئولوژی سیستمی از ایده ها و قضاوتهاست ، با منافع شخصی و جمعی افراد در رابطه قرار می گیردیعنی منافع کسانی که می خواهند از پایگاه و موقعیت خود محافظت و نگاهداری کنند و یا کسانی که می خواهند موقعیت خود را بهتر سازند و بدین ترتیب ایدئولوژی برحسب منافعی که برای افراد در بردارد ، موقعیت های موجود را تائید می نماید و یا مورد انتقاد قرار می دهد .

ب_چون ایدئولوژی با منافع در ارتباط است . بنابراین با حالاتی روانی نیزکه اغلب فراگیر است ولی به چشم نمی خورد مرتبط می گردد این حالات روانی را می توان به دودسته تقسیم کرد : اول آنکه ممکن است این حالات حالاتی اضطراب آمیز و نگران کننده باشند که معمولاً در اثر ناامنی و تردید ناشی از تغییرات احتمالی بوجود می آید . حالات اضطراب ممکن است شدید باشد و بصورت نوعی ترس شدید و دلهره در آیند . حالات یاد شده فوق معمولاً ایدئولوژی از نوع محافظه کارانه یا ارتجاعی را ایجاد می کند . حالات روانی می تواند بصورت تهاجمی و خشن ظاهر شبود که ثمرة دوره ای طولانی از محرومیت فردی و جمعی باشد . این حالات تهاجمی بر خلاف حالات اضطرابی باعث بوجود آمدن ایدئولوژی از نوع انقلابی یا اصلاح طلب می گردد .

ج_ایدئولوژی با ارائه کنش جمعی از یکطرف باعث بوجود آمدن نوعی تامین و اطمینان در حالات اضطرابی خفیف می نماید و از طرف دیگر باعث فرونشاندن خشم و احساسات در حالات تهاجمی می شود و بدین ترتیب سعی در ارضای این حالات دارد .

د_ایدئولوژی بوجودآورندة پدیده ای جمعی به نام ( ما ) است ، بدین ترتیب که مردم را به گردهم آئی دریک مجمع می خواند ، یعنی جائیکه افراد می توانند همدیگر را شناخته و دارای روحیه و احساسی قوی شوند . در اینجا ( ما ) می تواند یک طبقة اجتماعی ، یک حزب سیاسی ، یک ملت و یا یک نهضت اجتماعی و یا پدیدة دیگری از این قبیل باشد . ( ما ) در ایدئولوژی غالباً آنچنان ساده و مشخص شده است که افراد می توانند با آن و یا آنچه ارائه می دهد وحدت یابند و حالات اضطرابی و یا تهاجمی درونی را تحمل نمایند .

ه_ایدئولوژی مکان پیدائی ارزشهای جدید می گردد ، بدین ترتیب که این ارزشهای نوین که غالباً منتشر ولی در وضعیتی پنهان و خفته بسر می برند ، بالاخره در قالب یک طرح ایدئولوژی قابل توجیه ظاهر می شوند . گاهی نیز آنچه را که تحت عنوان ارزشهای نوظهور یا جدید می نامیم در واقع همان ارزشهای قدیمی یا ارزشهای موجود هستند که ایدئولوژی در قالب جدیدی به تعریف مجدد آن می پردازد و یا اینکه به آن ارزشها مفهومی خاص می دهد که قبلاً هم بصورت ضمنی وجود داشته است .  



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:معنا,ایدئولوژی,به زبان,ساده,اطلاعات, :: 20:45
R.M

 خدا رو شكر ميكنم، بخاطر سال جديد، بخاطر تحول، بخاطر اين شروع خوب، سال 90 يه سالي بود مثل همه ي سالها، ولي 91 از ساعاتي قبل از سال تحويل و تا الان كه 23:47 روز 91/2/1 خيلي خوب پيش رفت اميدوارم به حق آقا امام زمان( عجل الله تعالي فرجه الشريف) همينطور به خوبي، همراه اميد و دل خوشي و به بهترين نحو پيش بره، امسال حالو هواش از همه سالا بهتر بود، رسانه ها كه سنگ تمام گذاشتن نميشه برنامه ي خاصي رو نام برد از لحظات تحويل شبكه هاي سيما ، ولي ولي اينو نميتونم نگم كلاه قرمزي 91 دوست داشتني ترين برنامه بود اول از همه ببيي و بعدش فاميل دور و همينطور پسرعمه زا و پسرخاله، كلاه قرمزي، جيگر  و بقيه عوامل كه باعث شد با جمع شدنشون كنار هم اين برنامه يكي از دوست داشتني ترين برنامه ي شروع سال بشه

به خدا، خدايا خودت ميدوني من مي خواستم امشب بگم خيلي دلتنگم ، مي خواستم بگم خيلي هنر رو دوست دارم ولي به جهاتي دستم بهش نميرسه خودت كمكم كن از ته دل، خدايا دستمو گرفتي، ول نكن محكمتر بگير، خدايا خدايا بعضي اوقات زبان از گفتن ناتوانه خودت ميدوني توي دل چه خبره 

بگذريم دوست ندارم اين سال خوب رو خراب كنم  لحظات شيرين، نفسها بوي گل محمدي، راهتون سلامت تا فرصتي ديگر 



           
شنبه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:19
R.M

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها