رسول مرادی

 

 

وقتي برنده هستي كه در حقيقت باخته اي!

 

بردن يك جايزه بزرگ «لاتاري» در استراليا ظاهرا دلالت بر عمر طولاني ندارد...قضيه از اين قرار است كه «هربرت جان» اهل شهر«ماگي»در استان«نيو ساوت ولز» 70هزار دلار در قرعه كشي برنده شد،ولي اصلا از آن بهره مند نشد.هربرت بقدري از بخت خوشش يكه خورد كه بر اثر حمله قلبي در آمبولانس جان سپرد!

آقاي «ويليام لين» هم برنده 250هزار دلار در يك قرعه كشي بخت آزمايي شد، ولي شش هفته بعد بر اثر سرطان وفات يافت. وي زمان مرگش آه در بساط نداشت!

آقاي«هارولدريچارد» 200هزار دلار جايزه برد و دقيقا چهار ماه پس از دريافت پول جان سپرد.پزشكان قادر به تشخيص علت مرگ نبودند...فقط ميتوانستند بگويند كه عمرش به پايان رسيد!

خانم «آني هريس» يك پير زن هشتاد ساله سرزنده و با نشاط 20هزار دلار برنده شد.ولي وقتي مسعولين بخت آزمايي با خانه محقرش تماس گرفتند تا وي را از بخت بلندش آگاه كنند،او را در صندلي راحتي اش مرده يافتند.

آقاي«جيمز كوپر»25هزار دلار برد،ولي بعد يك پليس شهر«سيدني» را به قتل رساند. او را به يك تيمارستان مخصوص ديوانه هاي با گرايش به جنابت منتقل كردند.

«والتر وسترر» مدتي بود كه شانس به وي روي خوش نشان نداده بود،تا اين كه ساعتش را گرو گذاشت و پولي گرفت تا يك بليط بخت آزمايي استراليا را بخرد.نقطه عطف ماجرا اين بود كه او جايزه اول را كه بسيار رقم بالايي هم بود، برنده شد.ولي هيچگاه به وصال آن نرسيد، زيرا شب قبل از قرعه كشي مرده بود!

چون همه ي موارد فوق در استرليا اتفاق افتاده است، تعجبي ندارد اگر بعضي ها بگويند كه بردن يك جايزه ي بخت آزمايي در استراليا شگون ندارد و در حقيقت بوسه زدن بر لبان مرگ است!

برگرفته از كتاب:عجيب تر از عجيب

تاريخ انتشار:بهار1375

 

 



           
دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:عجيب,عجيبتر از عجيب,باور نكردني,, :: 21:0
R.M

 

کشورايران، با تاریخی ده هزارساله، در جنوب غربی آسیا و درمنطقه خاور ميانه، با وسعتی حدود ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومترمربع ، واقع شده است که از لحاظ مساحتی جزو هجدهمين كشور جهان محسوب مي شود. این کشور از شمال به ارمنستان،آذربایجان و ترکمنستان ، از شرق به افغانستان و پاکستان، از غرب به ترکیه و عراق و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان محدود می شود.
پايتخت کشورایران، تهران است كه بزرگترين شهر ايران نیز به شمار می آید. براساس آخرین تقسیمات کشوری ، این کشور دارای ۳۱ استان و ۲۶۸ شهرستان می باشد .
کشور ایران همانند سایر کشورهای جهان دارای زبان و دین رسمی، پرچم، تقویم و واحد پول مستقلی است . به طوری که زبان رسمي در ايران فارسي و دين رسمي اين كشور اسلام است.
در ايران جهت رانندگي راست است و ‌ ولتاژ برق مصرفي خانگي ۲۲۰+ براي دستگاه هاي برقي خانگي در نظرگرفته شده است.
پيش شماره تلفن در كشور ايران ۰۰۹۸ و دامنه اينترنتي آن ir. است.

 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:درباره ايران,كشور ايران, :: 15:30
R.M

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها