رسول مرادی

شما هم اهل بخیه هستید ؟ خب بهتره درباره این اصطلاح عامیانه زود قضاوت نکنید علاوه بر معنی منفی این عبارت “اهل بخیه” معانی مثبتی هم وجود دارد.

در حقیقت اگر من فرضآ بگویم که فلانی در زمینه نویسندگی اهل بخیه است در حقیقت به تبحر او در آن فن و علوم اشاره میکنم.فرضآ شما :‌

در زمینه موسیقی اهل بخیه هستید و الی غیر…

یک معنی دیگر اهل بخیه هم این است که بخواهیم به گروهی بگوییم من هم از شما هستم. فرضآ بگویید: “بابا منم اهل بخیه ام دیگه”.

مثال‌های مختلف دیگری از عبارت اهل بخیه :‌

” شما که خودتان اهل بخیه اید و به چم و خم موضوع واقف اید “

ادروان محمد علی جمال زاده در دارالمجانین گوید: ” … خوب است این شیوه و فنون را دیگر به ما که اهل بخیه هستیم، بگذاری …”

بزرگ علوی در خاطره ْنوشته خود (گذشت زمانه) از یکی از شوخی های زنده یاد صادق هدایت چنین یاد می کند : “امروز می خواهم یک عکس حسابی از خودم بردارم و به همه روزنامه ها بدهم تا همه دنیا بفهمند که ما هم اهل بخیه هستیم.”

 

منبع: http://mumbojumbo.ir



           
جمعه 14 شهريور 1393برچسب:شما،هم،اهل،بخیه،هستید،؟،, :: 13:23
R.M

زمان به سرعت نور میگذره و ما متوجه عمر رفته ی خودمون نیستیم، وقتی بر میگردیمو نگاهی به عمر رفته می اندازیم تازه می فهمیم چه چیزی رو از دست دادیم...

انگار چند روز پیش بود با حامد رفته بودیم مشهد چقدر زود گذشت، یادش بخیر روزهای زیبایی رو توی مشهد رقم زده بودیم.



           
دو شنبه 10 شهريور 1393برچسب:خاطره،تابستان،1392+عکس, :: 16:37
R.M

چند نکته در مورد صحبت کردن و گوش دادن:

  • هنگام گوش دادن دستهایتان را جمع نکنید. برداشت گوینده از این صحنه این است که به او القا می کنید که صحبت کردنش را متوقف کند.  کلماتی  مثل "میدانم، واقعا؟، خوب که این طور! "به مردم این اطمینان را می دهد که شما به آنها گوش می دهید و در هر مرحله با آنها همراهید، اما با این حال شما بی طرف هستید.
  • شنونده های ناشی زمانی که می نشینند پایشان را طوری روی هم می اندازند که پای بالایی و زانویشان به سمت گوینده نیست، در نتیجه اینگونه به نظر میرسد که در جریان مطلبی که گفته میشود نیستند.
  • همیشه تمام بدنتان را به سمت گوینده برگردانید. دستانتان را جمع نکنید و از آنها زمانی که صحبت می کنید در نشان دادن حرکات پر نشاط استفاده نمایید. اگر گوینده مطلب سرگرم کننده ای می گوید راحت بنشینید و یا کمی به پشت تکیه دهید و زمانی که می خواهید صمیمیت بیشتری ایجاد کنید به همان حالت قبل برگردید. ( متمایل و کج )


           
شنبه 1 شهريور 1393برچسب:چند,مورد,مهم,صحبت,کردن,گوش,دادن,,,,, :: 18:33
R.M

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها